Publicat de: trenulfoamei | 7 ianuarie, 2008

Capitolul 11 – Sorin

Domnul o ajută să coboare cele două genţi uriaşe pînă jos pe peron. În afară de servietă acesta nu mai are nimic.

– M-am gîndit să vă trezesc pentru că am văzut că dormeaţi foarte adînc. Staţi să vă ajut, aoleu, ce grele sunt, mai ales pentru o fiinţă atît de firavă. Aşa, lăsaţi că le duc eu, se opinteşte el sub greutatea genţilor.

– Lăsaţi, mă descurc eu, încearcă Ana foarte puţin convingătoare.

– Nu face nimic, le duc eu. Le duc eu.

– Mulţumesc mult.

– Fiţi liniştită, mă descurc. Ce v-aţi fi făcut dacă nu vă trezeam eu? Ştiţi, se mai întîmplă să mai adormi şi, dacă nu este cîte cineva care să te trezească, pierzi gara şi ajungi cu totul în altă parte.

– O dată am adormit şi eu şi, continuă el, în loc să cobor la Cluj, am ajuns la Deva, începe să rîdă singur, un pic răguşit.

„Măi să fie! Nenea ăsta nu e nici pe departe ruşinos. Nici impotent nu pare. Cel puţin acum, că în tren era cam mutălău…”

Ana îl priveşte cu coada ochiului, cu o mirare ascunsă. Măi să fie!

– Mergeţi mai departe sau rămîneţi la Cluj?

– Merg la Oradea.

-Eu merg la Satu-Mare, însă am rută abia peste o oră şi jumătate. Dumneavoastră?

Ana îşi aminteşte de nenorocitul de personal cu care trebuie să meargă timp de cinci ore pînă la Oradea. Şi asta după ce are de aşteptat aproape patru ore.

– Peste trei ore.

– Dacă vreţi, putem merge undeva la o cafea, pune el cele două genţi jos lîngă uşa gării.

„Să nu-mi zici că ăsta nu le-a băgat în seamă pe japiţele alea pentru că mă băgase pe mine în seamă! Mamă, sînt beton! M-a şi invitat la o cafea… De fapt, e ceva tipic la bărbaţii cu principii învechite – le place să fie ei cei care fac primul pas, nu să fie luaţi ca din oală. Bine, drăguţule! He-he! Dacă ne-ar vedea blondele, din suca nu m-ar mai scoate. Ce mai, are alte gusturi nenea. Numai să nu fie vreun obsedat, că numai de ăştia am norocul să dau.”

– Sorin, se prezintă el.

– Ana.

– Sînteţi din Oradea? se interesează domnul Sorin.

– Da, minte Ana, sînt din Oradea.

E mai bine aşa, să nu ştie cine e şi de unde e.

– Dar de unde cunoaşteţi rusa atît de bine?

– Prietenul meu e din Moldova, lăţeşte ea minciuna, şi m-a învăţat cîte ceva, „…de exemplu cum să pun la punct nişte curve rusoaice”.

Rusoaice. Cuvîntul i se pare al naibii de urît, asta mai ales dacă îi este adresat ei. Şi totuşi nu ezită uneori să-l atribuie unor fete ca ea. Încercînd să se detaşeze de acest statut, de acest cuvînt care sună ca o ruşine.

A rămas mirată cînd, în ’93, atunci cînd a pus pentru prima dată piciorul pe pămîntul ţării-mamă – nu mult timp după tam-tam-ul cu Podul de Flori – undeva prin Huşi, toţi cei de vîrsta ei i-au spus rusoaică şi nicidecum altcumva. S-a războit trei zile ca să le demonstreze că numai rusoaică nu era, dar la plecare, agitîndu-şi braţele în urma maşinii, noii ei prieteni i-au strigat voioşi: „Pa, rusoaico! Să mai vii pe la noi.”

– Sper că nu voi avea probleme cu prietenul dumneavoastră, face Sorin dintr-o dată cîţiva paşi în spate.

– Nu, nu, staţi liniştit.

– La cafeneaua din gară, de la etaj e bine? schimbă el mersul discuţiei. Putem merge acolo ca să nu fim prea departe de peron.

– E bine.

Cafeaua i se duce, amară, pe gît în jos cu mare greutate. Ceaşca este ciobită în dreptul toartei şi Anei i se face dintr-o dată scîrbă de toate. Nu neapărat din cauza cafelei, dar îşi are şi aceasta rolul ei. Aşa o trăsneşte pe ea dintr-o dată – să nu mai aibă chef de nimic.

Îl priveşte aproape cu dezgust pe Sorin care încearcă să-i facă, timp de aproape o oră, curte. Nu că nu este drăguţ, dar nu mai este ea curioasă. Ş-apoi are prieten (oricum ar părea însă, acesta nu este argumentul forte! Şi ea este conştientă de acest lucru). Este ceva la nenea ăsta care-i displace.


Răspunsuri

  1. AI MAI SCHIMBAT FATA BLOGURILOR . sPER SINCER SA TE MENTII IN TOP .

  2. nimic promitator in capitolul asta, doar un Sorin incalzit la mirosul de carne tinara rezentat banal.

    baga bre si tu un pic de „piper” un pic de „tensiune” un pic de umor….

    Dar asta e, nu am locuit la camin. Nimeni nu e perfect. 🙂

    a fost o critica constructiva, sper, daca nu cumva o sa te superi.

  3. A, nu te inspira de la datatroll, cu umor ca al lui dai in tragedii erotice. 🙂

  4. Orice critica e una constructiva, deci nu am cum sa ma supar, oricum, romanul e deja terminat, dar asa voi sti ce si unde am gresit si unde ar trebui sa retusez.

  5. Felicitari 🙂

  6. Lasind la o parte relizarea artistica, imi poate rapunde cineva la intebarea urmatoare:
    De ce, veniti in Tara Mama de, sa zicem, 15 ani moldovenii de dincolo de Prut vorbesc tot Moldoveneasca si nu Romana ?

  7. Si cei care vor cumpara romanul, sunt oare cei cu care Ana a beut ceai si suc de portocale rosii a la Sicilia ?:)

  8. fanitza, creatura roasa de invidie. azi, scriitoarea a avit cam 4000 de vizite pina acum. Au mai ramas 29 de zile pina la finalele romanului. Deci, in medie, 29 x 10,000, va avea 290000 de clickuri cel putin. Daca mai scrie inca 10 romane ii intrece pe Gramo.

    Ruxandra tinem pumnii !!!!! sa vada Gramo ca exista si concurenta corecta !!!!!

  9. Ana e gay

  10. me likes. mi-ar fi placut poate mai multe detalii, si caracterele un pic mai bine schitate ( daca tu spui ca este un roman), anyways, keep up the good work.

  11. Am citit toate capitolele de la cap la coada fara intrerupere.Foarte interesanta povestea.Astept cu nerabdare ziua de maine pentru a citi continuare…

    Ps:Nu sunt Sorin din povestire:))

  12. cate capitole ai la roman ?

  13. Samuray, cum de ti-ai dat seama???

  14. Draga geomarz, intrebarea ta nu este una nou-nouta, atita s-a discutat si ras-discutat pe aceasta tema, incit cred ca ar fi inutil sa-ti spun de „lupta” care se duce intre intelectualii romani din Basarabia si idiotii moldo-rusi. Nu aceasta a fost ideea mea si nici nu acesta e lucrul pe care vreau sa-l accentuez. Romanul meu nu vrea sa induca idei sau apropouri politice, pur si simplu e un punct de vedere care nu incearca sa arate cu degetul. Nu incerc sa ridic in slavi pe nimeni, dar nici nu vreau sa arunc in nimeni cu noroi. Cam asta e, daca ai o alta parere, te-as ruga foarte frumos s-o impartasesti cu mine, pt ca este important.

  15. J. Mihai, multumesc frumos pentru parere, voi incerca sa nu te dezamagesc.

  16. Well, dear hihi, daca tot s-a anuntat inca de la inceput ca va fi cite un capitol pe zi timp de o luna…tu cam cite capitole crezi ca sunt???

  17. Sorry, daca am parut rautacioasa, initial romanul nu a fost impartit in capitole, dar, pentru o mai buna modalitate de afisare, administratia blogului a hotarit sa-l imparta, so…a iesit ceea ce puteti citi in fiecare zi pe blog!

  18. Domnisoara RUxandra
    Nu vreu sa arunc pe nimeni in noroi;i nici sa ridic in slavi penimeni.
    Numai ca atunci cind esti in Romania, mi se pare de bun simt sa vorbesti limba romana.
    Nici eu nu sint din Bucuresti, la origine, ci dintr-o regiune a acestei tari alipita Regatului in 1918, dupa Bataia cea Mare. Si vorbesc, inca, la nevoie graiul meu pe care nu-l intelege aproape nimeni aici.
    Numai ca nu ma incapatineez sa folosesc aceasta exprimare decit in zona cu pricina.
    Dragii de Moldoveni pe care am avut prilejul sa-i cunosc, nu-si corecteaza nimic din exprimare, nici atunci cind sunt in flagrant conflict cu regulile simple de gramatica Romana. Si dupa corectari de zeci de ori, nici nu inteleg daca nu le folosesti termenul pe care-l vor ei. Asta mi se pare exagerat.

  19. Ok, partial sunt de acord cu tine, dar care era obiectia in ceea ce priveste romanul? Ai facut anumite descoperiri in text care au deranjat auzul sau vazul? (dialogurile „neaose” dintre personaje se exclud, sper!)

  20. roman? nu. cel mult nuvela. stil scolaresc, sec. clisee. paraziti verbali. daca vrei, exemplific.
    si… roman pe blog? frate, s-au terminat librariile si anticariatele??

  21. Txs jebediah si pentru critica de mai sus, dar, momentan, am considerat ca acest gen este mai pe gustul publicului obisnuit, sa zic asa,pentru ca ceea ce scriu momentan nu prea e „genul” multora. Ceea ce postez pe blog este un jurnal, transformat intr-o naratiune legata. Asa ca nu prea stiu ce cauta pe astfel de bloguri cititori cu gusturi mult prea rafinate???!!!

  22. de aia imi place la Chisinau, vorbesc cum vreau si ma doare-n cot, dar daca deschizi posturile romanesti auzi o limba romana americanizata si stearpa, de-ti vine sa schimbi la radio Moldova!! cit de roman cred ca te grabesti, descrii binisor dar nu fi prea grabita. pa pa!!

  23. Pe scurt, mai duca-se… pe pustii…
    Inteersant rapuns, inteersanta pozitie.
    Nu esti la nivelul nostru de ce te bagi !?
    Draguti, sunteti !

    De citit, nu prea ma pot lauda c-am citit. Si nici nu prea cred ca o voi face in viitor.

    Spun la toata lumea, ca in ultimii 10 ani am citit de la un cap la altul Harry Poter si nu mai mult (toate volumele).


Lasă un comentariu

Categorii